mandag den 30. september 2013

Sund kost...del 2

Vi forsøger stadig at holde den sunde livsstil, nu med sunde lækkeriers. Og så kan de her varmt anbefales: Dark Chokolade Peanut Caramel Cups fra den overlækre vegetar-mad-blog peahugger.tumblr.com. Tjek den ud! 

Tre lækre lag består den af, og den minder mest af alt om en slags sund Snickers.
Jeg har ændret lidt i opskriften, da vi ikke havde noget kokosolie og heller ikke kunne købe det lokalt. Samtidig ville jeg jo gerne spare på fedtet, så det gjorde ikke noget.

Chokoladelaget er lavet af 
Tre spiseskefulde fedtfsttig kakao (vi bruger Fari Trade)
Tre til fire spiseskefulde kokosmælk
En teskefuld ahornsirup
Vanilje
Det hele blev blandet i min smoothie-shaker, da jeg ikke har en minihakker (hvilket også kunne tale for at gange portionen op og bruge en almindelig food-processor!)

Karamellaget er lavet af
Fem saftige dadler
To spiseskefulde kokosmælk
Vanilje
Kanel
Det hele blev blendet i samme smoothie-shaker, det var lidt svært, da det er lidt mindre flydende.

Dertil en lækker, chrunchy peanutbutter.

Der bliver fire små cups.

Smør et lag chokolademasse i bunden og frys i et par minutter. Dernæst lægges et lag karamel og en spiseskefuld peanutbutter oven på det igen et lag chokolade. 
Frys og nyd! 

Jeg vil næste gang lave en meget større portion, bruge min foodprocessor og lave det i en større, firkantet form, hvorefter jeg vil skære små, lækre hapser ud. Det vil fungere rigtig fint, tror jeg!

Se også min instagramprofil: motterbb

1 kommentar:

  1. Metabolism is what burns the fat and its best to keep it steady.
    Lay with your arms and hands flat on the ground at your sides, raise your straightened legs towards ceiling so they end up
    vertical. Whether it is weights or body weight circuit exercises,
    they are great for boosting fat loss and you will look even
    better when you finally achieve your six pack abs.


    Take a look at my website :: revolution abdominal cuts reviews

    SvarSlet