mandag den 24. juni 2013

Pulled Pork 2

Så nåede vi lidt længere med vores Pulled Pork.
Lørdag aften fik den rub og blev lagt i en pose for at marinere i køleskabet hele natten.


Tidligt søndag morgen stod jeg op, og så skulle den i ovnen. Det var selvfølgelig ikke til at lade være med at tjekke den i tide og utide...
I begyndelsen brugte vi ovnens stegetermometer, men det fik hele tiden vores ovn til at indstille sig på et bestemt program, hvorefter ovnen slukkede, når temperaturen nåede 75 grader. Gode råd var dyre, indtil jeg kom i tanke om et termometer, der lå bagerst i skuffen. 



I med det, og så kørte det ellers bare indtil kl. 18, hvor gæsterne kom.

De hjemmebagets burgerboller og coleslaw'en blev produceret i løbet af eftermiddagen, barbecuesaucen og vinegardressingen blev lavet lørdag.

Og hvor smagte det lækkert! Jeg er ellers vegetar, ikke fanatisk, så det skulle prøves, og jeg må sige, at det gør jeg altså gerne igen. Og det siger jeg ikke tit om kød. 
Det var en så speciel og anderledes smagskombination, at det er værd at prøve!
Det kan kun anbefales at prøve det! 

Desværre fik jeg ikke taget nogle billeder af den færdige ret, men der var så meget tilbage, at vi skal have det igen i aften, og så skal der nok komme billeder ind.

Her er links til de forskellige opskrifter, som er nogle, jeg har fundet forskellige steder:
Opskrift fra rigeligtsmør.dk
Hjemmebagte burgerboller fra rigeligtsmør.dk
Coleslaw fra gastromand.dk
Barbecuesauce fra rigeligtsmør.dk
Vinegardressing fra rigeligtsmør.dk (se længere nede i opskriften på pulled pork)

Selve opskriften på kødet er ret ens overalt, men især coleslaw-opskrifterne er ret forskellige, og den her er helt fantastisk!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar