lørdag den 7. december 2013

Sjovt, gammelt fund

Lidt oprydning og søgen efter noget andet tøj førte til et sjovt, lille fund. Jeg fandt dette gamle sæt tøj, der er min afgangsopgave som linjefagsuddannet håndarbejdslærer. Ud over tøjet fulgte der to mapper med overvejelser, prøver osv. med til afleveringen. 

Stoffet er 100% ren silke! Og jeg har faktisk brugt det (det blev lavet i 1993).
Syntes faktisk det er flot, men ikke klædeligt. Jeg kan stadig passe det, og det er da helt fint, synes jeg selv.

Små trenser, håndsyede oplægninger, dobbeltsyede sømme, så der ingen trevlekanter er. 
Og overdelens stof har jeg selv indfarvet.
Inspirationen kom fra diverse rejser i Indien og Nepal, samt diverse indvandrermiljøer herhjemme. 

Gad ikke lige stryge sættet, før jeg tog billederne,  det er noget krøllet. Men sjovt at finde det igen, og sjovt at mindes dengang, da håndarbejde var et fag for mig...nu har jeg næsten ikke engang tid til at lave noget som helst nogen sinde. Savner det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar