søndag den 15. september 2013

Macarons, første gang...ikke helt vellykket!

Det skulle jo prøves...de der macarons, der er så populære blandt alle, der bager seriøst.
Men det er da godt kom svært, jeg tror nok, jeg kan konkludere, at jeg ikke hører til i superligaen (det forventer jeg nu heller ikke).
Mandler laves til mandelmel. Chokolade hakkes til chokoladeganache, der skal være fyldet. En smule rødt til dejen, så macarons'ene blivervlyserøde.
Men det er da virkelig svært at sætte dejen pænt af, selvom jeg havde tegnet cirklerne op på forhånd. Kunne ikke lige finde ud af at få det til at ligge i et glat, jævnt lag. Så tjekkede jeg en video fra Kokkeskolen og fandt teknikken. Derfor den store forskel.
Da de skulle ud af ovnen sad de fast i bagepapiret. Tror altså de havde fået for lidt, trods det, at jeg gav dem en halv time mod opskriftens 20 minutter. Andre opskrifter angav også både højere temperaturer og længere bagetid. Det endelige resultat blev spiseligt, men hverken pænt eller decideret lækkert!
ØV!
Jeg viser dem her til trods for det relativt mislykkede resultat. Ikke alt er jo succes her i livet!

Opskrift her.

Opskrift her!

2 kommentarer:

  1. Synes da de ser meget fine ud. Har også tänkt at pröve, jeg har ikke engang smakt dem. ( Bor på landet ;) )
    Måske at man ska pröve med en färdig blanding först. Men det är jo snyd og smager sikkert heller ikke lige så godt.

    Undskyld mit halvsvenske en gang imellem, - jeg snakker ikke så tit dansk, og har boet här i snart 27 år. (DET fatter jag ikke.)

    SvarSlet
  2. Berit, jeg forstår både, at der ryger lidt svensk ind i det danske i ny og næ og, hvad du mener!
    De ser måske rimelige ud, men det værste var, at de ikke engang smagte specielt godt. De var alt for tunge. Måske man bare skulle prøve en anden opskrift?

    SvarSlet