onsdag den 3. april 2013

Nyt projekt

Ej, det er ikke helt godt! Jeg er nææææsten færdig med den grå, uldne nederdel, som jeg har glædet mig sådan til at prøve. Men nu er vejret jo ikke ligefrem motiverende i forhold til at hækle på ulden nederdel.
Sååååå, jeg kom lige til (igen) at bryde med det der princip om KUN at have gang i en ting ad gangen.
En strikket vest vil jeg lave. I sort og multifarvet Kauni-garn. Jeg er i gang med strikkeprøverne og har beregnet og tegnet et mønster.
Jeg vil have en elastisk rib-effekt ved at strikke glat med forsiden udad på det farvede og indad på det sorte, og strikke på tværs. Er ikke helt tilfreds med striberne endnu. Troede de skulle være ca. 5 cm. brede, men jeg synes ikke, det ser ud, som jeg har tænkt. Måske er det bare bedre at strikke den 'almindelige' vej og lave måske fem plus fem rib? Nå, nederdelen kalder, jeg må tænke videre over den her og forsøge mig med et par prøver mere.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar